לוגואים אקולוגיים

 PEFC – תקן בינ"ל המגדיר פיקוח יערות המוסדרים ומנוהלים עפ"י תקנים אקולוגיים.

FSC – תקן בינ"ל המגדיר פיקוח יערות בהתאם לצרכים סוציאליים כלכליים ואקולוגיים

Ecolabel – תווית של מצוינות סביבתית המוענקת למוצרים ושירותים העומדים בסטנדרטים סביבתיים גבוהים

 Iso 14001 – תקן לניהול סביבתי התחשבות בצרכי ואיכות הסביבה

Chlorine Free – סימן לחומרים נטולי כלור והלבנה בתהליכים אקולוגיים.

Long Life – תקן ISO9706 תוחלת חיים ארוכה לנייר נטול כלור וחומצות 

Selected Recycled – סימן לנייר ממוחזר/מתמחזר

HEAVY METAL – סימן לתכולה נמוכה של מתכות כבדות

 pH neutral –סימן PH ניטראלי סטטוס "נטול חומצה" המאפשר אורך חיים ממושך ללא הצהבה והתפוררות

למה דפוס ירוק

אקופרינט שמה לה מטרה, להיות בית דפוס המאפשר לחברות, ארגונים ואנשים פרטיים בעלי מודעות ורצון לשמור על הסביבה להנות ממוצרי דפוס ידידותיים לסביבה ללא צורך להתפשר על איכות ובעלות כספית משתלמת ותחרותית.

אז למה אקופרינט:

  • בגלל ערכים סביבתיים – אקופרינט מחפשת אלטרנטיבות אשר מפחיתות את ההשפעה השלילית על הסביבה ושילובן בפעילות העסקית היומיומית.
  • מכונות בעלות צריכת אנרגיה נמוכה.
  • שימוש בצבעי דפוס לא מזהמים – באקופרינט מדפיסים עם דיו לא רעיל, שאינו מייצר פסולת מזהמת (העומד בתקן ארופאי ואמריקאי)
  • שימוש בניירות אקולוגיים או ממוחזרים בעלי תקנים סביבתיים, נטולי כלור.
  • המקצועיות – האיכות – השירות

     

קצת על נייר:
רובנו לא יודעים מאיפה הנייר מגיע עבור ייצור מחברות, ספרים, אריזות או נייר צילום למדפסת, אבל הנייר על כל צורותיו השונות, משפיע על הסביבה בצורה די גדולה. הסיבה לכך היא שרוב הנייר עשוי מעיסת עץ, העיסה הזו מגיעה מעצים טריים שנכרתו ללא התחשבות בסביבה או במגוון הביולוגי, על פי הרשות העולמית Ecology כריתת עצים לייצור נייר מציבה בפני האנושות הרבה בעיות.

  • כריתת עצים לא מבוקרת לתעשיית הנייר משחררת CO2 לאטמוספירה ובכך תורמת באופן ישיר להצטברות גזי חממה.
  • העולם צורך כ- 300 מיליון טונות של נייר מדי שנה, נתון שמוביל להצטברות אדירה של פסולת נייר.
  • בזבוז משאבי מים – תהליך ייצור הנייר דורש שימוש במים רבים.
  • שימוש בחומרים כימיים מזהמים הדרושים לריכוך העץ והלבנתו.
  • כריתת עצים לא מבוקרת פוגעת במגוון הביולוגי ובבתי גידול טבעיים.
  • יותר עצים ושמירה על איזון אקולוגי מאפשרת לסנן חלקיקים מהאוויר, יותר עצים פרושו פחות זיהום.

     

למרבה הצער השימוש בנייר ממוחזר או אקולוגי עדיין לא נפוץ בישראל, לעומת זאת באירופה וארה"ב נייר זה הפך לתקן מחייב. אלטרנטיבה זו וההשפעה שלו בהקטנת שיחרור הפחמני מאפשרת לכל אחד ואחת להשפיע ולהקטין את השפעה השלילית של כריתת יערות ושימוש בנייר שאינו עומד בתקן.

נייר ידידותי לסביבה, הוא בדיוק מה ששמו מרמז עליו: גרסה ירוקה יותר של הנייר המסורתי עם השפעה של פליטת פחמן וההשפעה על הסביבה. ישנם שני סוגים עיקריים של ניירות ידידותיים לסביבה. הראשון הוא נייר ממוחזר, השני הוא נייר אקולוגי עם אסמכתא של אחד מהתקנים FSC, PEFC, ECOLABEL  .

אקופרינט עושה שימוש בשני סוגי ניירות:

  • נייר ממוחזר אקולוגי 
  • נייר אקולוגי

נייר ממוחזר – נייר שנאסף לאחר שהודפס (post consumer waste) ממוין, מרוסק ומנוקה מגופים זרים, הנייר עובר תהליך בו מפרידים את צבעי הדפוס, כך שניתן להשתמש בו שוב כחומר גלם לייצור נייר חדש, בישראל התקן לנייר ממוחזר שהוא מכיל לפחות 30% סיבים ממוחזרים. החסרון של תהליך זה שתהליך הפרדת הצבע מתבצע בעזרת חומרים כימיים מזהמים.

מה היתרונות של נייר ממוחזר?

מכיוון שעצים עוזרים לסנן חלקיקים מהאוויר, יותר עצים פירושו גם פחות זיהום בקנה מידה עולמי, נייר ממוחזר יכול לעשות אפילו יותר מאשר להציל עצים, למעשה, מיחזור של טון נייר מפחית את פליטת גזי החממה, מיחזור טון נייר חוסך כ- 7,000 ליטר מים. על ידי שימוש בנייר ממוחזר, אתם מנצלים את כל הטוב שמקורו במיחזור מוצרי נייר.

נייר ממוחזר מיוצר מפסולת שנזרקה ולא מעיסת עץ מעצים טריים שנכרתו. ניתן למחזר מוצרי נייר, מאריזה, ממחברות ישנות, קל לראות עד כמה מיחזור נרחב של מוצרי נייר יכול לסייע בהפחתת כריתת יערות יער, על ידי יצירת נייר ממוחזר שאינו דורש עצים טריים. הפחתת יערות מפחיתה את אובדן בתי הגידול עבור חיות הבר, ושומרת יותר על חמצן באטמוספרה.

כשאתה מחפש אחר נייר ממוחזר, שים לב שרוב הניירות אינם מיוצרים מ- 100 אחוז חומרים ממוחזרים, מה שאומר שחלק מהעצים הטריים עדיין משמשים בייצור הנייר. עם זאת, היצרנים נדרשים לרשום את אחוז החומרים הממוחזרים, מידע זה יודפס על אריזות הנייר, לכן הקפד לבדוק אותו תמיד ושאף להשתמש בנייר ממוחזר המיוצר עם האחוז הגבוה ביותר של חומרים ממוחזרים (קרוב למאה אחוז) ככל האפשר.

נייר אקולוגי – נייר שהתאית המרכיבה אותו נרכשת ממקורות מאושרים, מוסמכים השומרים על תקנים מחמירים של איכות הסביבה ושימור המגוון הביולוגי, הייצור הוא ייצור ללא חומרים כימיים מזהמים, התקנים המקובלים בעולם הם FSC, PEFC, ECOLABEL

כל נייר שאושרו FSC, PEFC, ECOLABEL נוצרו בתהליך בר קיימא.
נייר אקולוגי מיוצר בחלקו מחומרים שאינם מעץ, כמו קש וחיטה, נייר כזה מצמצם את כריתת העצים לייצור נייר בנוסף מקטין את הזיהום וחוסך במים.

לוקח זמן לשנות הרגלי צריכה, בטח כשהמדינה לא שותפה לאג'נדה סיבבתית, באירופה וארה"ב נייר זה הפך לתקן מחייב ועסקים עושים שימוש אך ורק בנייר ממוחזר או נייר אקולוגי, שימוש בניירות אלו כפי שציינו למעלה יכול לחסוך בכריתת עצים, להקטין זיהום אוויר, לחסוך במים, להקטין שחרור פחמן לאטמוספירה, חשוב לתת את הדעת ולתרום את חלקנו ולמנוע התחממות כדור הארץ וזה בידיים שלנו.

אקופרינט מובילה בתחומה ותעזור לכם לתרום את חלקכם, באקופרינט מדפיסים את כל העבודות ע"ג ניירות ממוחזרים או אקולוגיים ובצבעים שאינם רעילים המפחיתים את הזיהום לסביבה. אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו ולהצטרף אל מאגר הלקוחות שלנו שכבר מייסמים את האידיאולוגיה הירוקה בחברה שלהם ותורמים את חלקם בהקטנת הצטברות גזי חממה.

דילוג לתוכן